ذخیره ساز کیونپ

شبکه ذخیره سازی اطلاعات (SAN) و سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) هر دو راهکارهایی برای ذخیره سازی دیتا در شبکه را ارائه می دهند. راهکارهای ذخیره سازی NAS و SAN به گونه ای مکمل یکدیگر هستند و بسیاری از سازمانهای بزرگ از مجموع هر دو روش برای ذخیره سازی داده ها استفاده می کنند. اما در اکثر مواقع سازمان ها باید متناسب با الزامات و اولویت ها، بودجه مورد نیاز برای ذخیره سازی داده را بهینه کنند.

کیونپ

کیونپ

تفاوت های میان SAN و NAS :
تفاوت های NAS و SAN را می توان هنگام مقایسه کابل کشی آنها و نحوه اتصال آنها به سیستم و همچنین نحوه برقراری ارتباط سایر دستگاه ها با آنها مشاهده کرد. با این حال، این دو گاهی اوقات با هم مورد استفاده قرار می گیرند تا آنچه را به عنوان یک SAN متحد شناخته می شود، شکل دهند.

یک تفاوت اصلی بین SAN و NAS در این است که، NAS یک دستگاه ذخیره سازی منفرد است که بر روی پرونده های داده کار می کند File Base  ، در حالی که SAN یک شبکه محلی از چندین دستگاه است که در بلوک های دیسک کار می کنند. Block Base
بسیاری از سیستم های محاسباتی که می توانند به شبکه محلی یا شبکه از طریق WAN متصل شوند؛ از پروتکل هایNFS ، CIFS یا HTTP برای اتصال به NAS برای اشتراک داده استفاده می کنند. اما برای اتصال به SAN، به دستگاههای با کانال فیبر SCSI نیاز است. چنین کانال فیبری در سیستم ذخیره سازی SAN در بهترین حالت، دارای محدوده ای حدود 10 کیلومتر است.
NAS آدرس IP خود را در مقایسه با رایانه و سایر دستگاههای TCP / IP حفظ می کند. با استفاده از یک برنامه نرم افزاری که معمولاً با سخت افزار NAS ارائه می شود، یک مدیر شبکه به آسانی می تواند پشتیبان گیری خودکار یا دستی تهیه کند و نسخه هایی را بین NAS و سایر دستگاه های شبکه تنظیم کند. NAS می تواند داده های چند گیگابایت تا چند ترابایت را ذخیره کند. بنابراین به سادگی می توان با استفاده از راهکارذخیره سازی NAS در شبکه، ظرفیت ذخیره سازی شبکه را به میزان قابل تجهی افزایش داد.

راهکار ذخیره سازی NAS شامل یک دستگاه سخت افزاری اختصاصی است که معمولاً از طریق اتصال اترنت به یک شبکه محلی متصل می شود. این سرور NAS کلاینت ها را تأیید می کند و عملکرد فایل ها را از طریق پروتکل های شبکه به خوبی تثبیت می کند.

برای کاهش هزینه های ذخیره سازی دیتا در سرور، دستگاه های NAS به طور کلی یک سیستم عامل تعبیه شده را بر روی سخت افزار ساده اجرا می کنند و فاقد لوازم جانبی مانند مانیتور یا صفحه کلید هستند و در عوض از طریق یک ابزار مرورگر اداره می شوند.

QTS سیستم عامل سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ می باشد که به منظور ارائه برنامه ها و خدمات با کارایی بالا و رفع نیازهای کاربران در زمینه اشتراک فایل، مدیریت ذخیره سازی، تهیه نسخه پشتیبان، محیط های مجازی ، چندرسانه ای و موارد دیگر طراحی شده است. با استفاده از سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ، کاربران به راحتی می توانند از برنامه های قدرتمند تجاری و سرگرمی خانگی لذت ببرند.

ذخیره سازی متصل به شبکه برای تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و به اشتراک گذاری کارآمد فایل ها در سراسر شبکه و بخش های مختلف در اکثر کسب و کارها یک امر ضروری به شمار می رود. سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ یک فایل سرور تحت وب است که برای به اشتراک گذاری و ذخیره اطلاعات در شبکه های داخلی و خارجی ایده آل می باشد. NAS در ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ، می تواند به عنوان سرور ذخیره سازی مرکزی و یک سرور پشتیبان با حفاظت از داده ها توسط پیکربندی RAID مستقر شود و انتقال داده ها را با کنترل درست دسترسی ایمن کند.

SAN معمولاً از فیبر نوری استفاده می كند و مجموعه ای از دستگاههای ذخیره سازی را به متصل می كند. ممکن است سرورهای میزبان وب که مدیریت شبکه های بزرگتر را بر عهده دارند، به ترابایتهای زیادی برای ذخیره سازی متمرکز فایل یا عملیات انتقال سریعتر فایل نیاز داشته باشند. در جاهایی که نصب چندین دستگاه NAS عملا امکان پذیر نیست، مدیران شبکه می توانند با نصب یک SAN منفرد که حاوی یک آرایه دیسک با کارایی بالاست، مقیاس پذیری و کارایی مورد انتظار خود را ایجاد کنند. البته مهارت های ویژه و دانش کافی برای پیکربندی و نگهداری از SAN لازم است.

NAS قابلیت های به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات را به ویژه بین سیستم عامل های مختلف مانند یونیکس و NT ارائه می دهد. اشتراک گذاری فایلها به سیستم عامل بستگی دارد و در اکثر سیستم عامل ها قابل دستیابی نیست.

ذخیره سازی و به اشتراک گذاری پرونده ها، یکی از اصلی ترین کاربردهای NAS در ادارات و شرکت های گوناگون می باشد. یک دستگاه واحد NAS به IT اجازه می دهد تا یک سرور، چندین فایل را به آسانی ذخیره سازی کند که این کار سبب مدیریت آسان شبکه و صرفه جویی در فضا و انرژی مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها می گردد. NAS همچنین گزینه مناسبی برای تهیه آرشیو از فایل ها می باشد. از این طریق دسترسی و جستجوی فایل های موجود در آرشیو نیز به سهولت انجام می پذیرد.

موارد استفاده از NAS :

–    ذخیره اطلاعات
–    اشتراک گذاری پرونده
–    پشتیبان گیری
–    آرشیو فعال
–    ذخیره سازی داده های بزرگ
–    مجازی سازی

موارد استفاده از SAN :
–    تراکنش های سرور با سرعت بالا
–    پایگاه های داده و وب سایت های تجارت الکترونیکی
–    قرینه سازی داده ها
–    بک آپ گیری سریع
–    ویرایش فیلم
–    مجازی سازی

سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ :

سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ، از یک یا چند هارد دیسک تشکیل شده اند که به طور مداوم به شبکه  متصل هستند. سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ شبیه یک واحد ذخیره سازی عمل می کند و تمام پرونده ها و رسانه های مهم شما مانند عکس، فیلم و موسیقی فایلهای کاربران شبکه ، و  فایلهای ماشین مجازی در کیونپ را ذخیره می کند. در واقع این سرورها شبیه هارد اکسترنال هستند، با ین تفاوت که همواره با اتصال به شبکه ، در دسترس قرار دارند و در همه جای اینترنت بصورت یک استوریج Cloud  همراه شما هستند.

اهمیت استفاده از سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ :

تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها :
با استفاده از سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ تمام پرونده های خود را در یک مکان تلفیق کرده و به آسانی می توانید آنچه را که نیاز دارید در عرض چند ثانیه پیدا کنید.سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ در صورت بروز هر پیشامدی مانند خرابی هارد دیسک و یا حتی در دسترس نبودن کامپیوتر یا لپ تاپ، به عنوان راه حل پشتیبان شما عمل می کند!

به اشتراک گذاری فایل :
جمله “چگونه می خواهید من آن را ارسال کنم؟” همان چیزی است که من و شما هر روز هنگام کار با همکاران یا هم تیمی ها در طول کار می شنویم. به جای انتظار برای آپلود فایل یا پیوست کردن به ایمیل خود، می توانید به راحتی با به اشتراک گذاشتن یک لینک منحصر به فرد از فایل های پروژه، آلبوم ها، فیلم ها و موسیقی خود را به آسانی ارسال کنید.

امرروزه با استفاده از راهکارذخیره سازی NAS در سرورهای تحت شبکه کیونپ می توانید به آسانی به فایل ها و داده های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. سرورهای تحت شبکه کیونپ به اشتراک گذاری آسان را امکان پذیر ساخته و چندین راه آسان برای به اشتراک گذاردن فایل ها از جمله پیوست های ایمیل، به اشتراک گذاری پیوندها و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را فراهم آورده است.

ایمن سازی فایل ها :

سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ به جای ذخیره کردن فایل ها در ابر عمومی، به عنوان ابر شخصی عمل می کنند که فقط و فقط مخصوص شما است. به همین دلیل سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ روشی ایمن و قابل اعتماد به شمار می روند.
سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ از چندین نوع تنظیم RAID پشتیبانی می کنند که برای همه سناریوها مناسب میباشند. علاوه بر این سازوکارهای استاندارد صنعتی از جمله رمز عبور دو مرحله ای، رمزگذاری فایل ها یا پوشه مشترک و ارسال هشدارهای فوری به تلفن همراه سبب افزایش ضریب اطمینان در این سرورها گردیده و ایمن سازی فایل ها در سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ را برای شما به ارمغان آورده است.

فایل های متمرکز و سازماندهی شده
آیا تا به حال شرایطی برایتان پیش آمده که بخواهید به فایلی که در دستگاه دیگری ذخیره شده است دسترسی پیدا کنید؟ متمرکز کردن فایل ها توسط سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ، در هر مکان یا موقعیتی دسترسی به فایل ها را برای شما، دوستان، خانواده یا همکاران آسان می کند.

فضای ذخیره سازی اضافی
سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ نقش مهمی در متمرکز کردن فایل هایی مانند عکس، فیلم، و موسیقی دارد، به این ترتیب میزان فضای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسترسی از راه دور
سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ بسیار قدرتمند تر از یک دستگاه پشتیبان خارجی عمل می کند؛ زیرا با اتصال به اینترنت به آسانی می توانید در هر موقعیتی به فایل های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به حمل فایل ها و داده های مورد نظرتان در یک ذخیره ساز خارجی را ندارید.

موتورجستجوی Qsirch برای پیدا کردن سریع داده ها
جستجوی دستی برای یک فایل خاص کار دشواری می باشد، به خصوص زمانی که قصد دارید یک فایل را سریع پیدا کنید. در سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ می توانید به سرعت داده های مورد نظر خود را توسط Qsirch پیدا کنید.

Qsirch یک موتور جستجوی هوشمند برای متن کامل است که به شما کمک می کند دقیقا و به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید در عرض چند ثانیه پیدا کنید. Qsirch دارای یک سیستم پیش بینی جستجوی هوشمند است که در هنگام جستجو، کلمات کلیدی را در نتایج خود برجسته می کند تا بلافاصله نتیجه مناسب را تشخیص داده و جستجوهای شما را سرعت ببخشد.

از دیگر مزایای سرور ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–    ذخیره سازی انبوه و اشتراک گذاری فایل در سیستم عامل های مختلف
–    کنترل دسترسی کاربر به فایل ها و داده های موجود در سرور
–    حفاظت اطلاعات
–    افزایش عملکرد شبکه در انتقال داده ها

در یک نتیجه گیری کلی :
سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ یک سیستم ذخیره سازی مرکزی با چند درایو سخت است که دائماً بصورت آنلاین و همیشه در دسترس است. سرورهای ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ سرور شخصی قابل استفاده و قابل تنظیم با طیف گسترده ای از راه حل ها می باشند، که مدیریت فایل ها، پشتیبان گیری از فایل ها و داده ها، بارگیری فایل ها، مجوزهای دسترسی  و مرکز چندرسانه ای را بسیار توانمندانه انجام می دهند.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169