تین کلاینت و انواع آن

در دسته بندی انواع تین کلاینت ها ، براساس امکانات موجود در تین کلاینت مانند : پردازشگر مرکزی ،میزان حافظه داخلی ، نوع عملیات ذخیره اطلاعات ،امکان نصب نرم افزار ،نوع سیستم عامل تین کلاینت و پروتکل های شبکه میزبان سه نوع تین کلاینت تعریف می گردد.

شبکه مبتنی بر تین کلاینت، نوعی شبکه مبتنی بر سرور است که به راحتی تمامی پردازش ها، در این سرور انجام میگیرد.

از طرفی تمامی برنامه های کاربری اجرا شده بر روی این سرور، توسط کلاینت ها قابل استفاده است.

در واقع واژه تین در این تکنولوژی، به واسطه حجم پایین پردازشی است که توسط کلاینت ها صورت میگیرد.

آیا تاکنون چیزی درباره fat Client شنیده اید؟ در واقع این تکنولوژی مقابل Thin Client مطرح می شود که تمامی پردازش های آن بر روی کلاینت صورت میگیرد.

به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.
Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه ی شبکه ای طراحی و تنظیم شده است.

چگونگی فعالیت Thin Client ها

Thin Client ها نوعی شبکه مبتنی بر تکنولوژی هستند که از یک یا چندین سرور با ویژگی های منحصر به فرد برخوردار می باشند.

سیستم عامل این سرورها هر کدام از سیستم عاملی متفاوت اعم از لینوکس، ویندوز و… استفاده می کند.

همچنین برروی هر کدام از سرورهای موجود، یک نرم افزار کنترلی تعبیه شده که تمامی فعالیت های موجود در Client ها را کنترل مینماید.

البته سیستم های تین کلاینت از هارددیسک پشتیبانی نمی کنند. از همین رو امکان دانلود نرم افزار بر روی آنها وجود ندارد. از طرفی هیچ نوع ویروسی نیز نمیتواند به سیستم حمله کند.

در واقع امنیت سیستم شما تضمین خواهد شد. برای ارتقا شبکه لازم است تنها سرور مربوطه آپدیت شود.

انواع

انواع تین کلاینت:

انواع تین کلاینت ها به شرح زیر است:

نوع اول  تین کلاینت ها:

این نوع تین کلاینت فاقد هرگونه پردازشگر مرکزی ،هارد دیسک یا ابزار ذخیره اطلاعات به صورت داخلی و نیزفاقد سیستم عامل هستند.

بصورت یک ترمینال  به شبکه متصل گشته و با توجه به تعاریف صورت گرفته توسط سرور ،کاربران به محیط ویندوز یا لینوکس دسترسی پیدا کرده و  به اجرای نرم افزار های  اجازه داده شده توسط سیستم میزبان می پردازد.

نوع دوم  تین کلاینت ها :

این نوع تین کلاینت دارای پردازشگر مرکزی ، حافظه ، ابزار ذخیره اطلاعات بروی  DOM  یا CF  می باشد در این تین کلاینت ها قابلیت نصب سیستم عامل به صورت سفارشی EMBEDDED  از دو گروه ویندوز و لینوکس وجود دارد .

عدم استفاده ازقطعات مکانیکی ( مانند انواع فن  و هاردیسک) در این تین کلاینت ها ویژگی بارز می باشد .

نوع سوم  تین کلاینت ها :

این نوع از تین کلاینت دارای قدرت پردازش بسیار بالا  وانعطاف پذیری کامل هستند  .  مجهز بودن به فناوری های روز مانند   Intel atom processor   از ویژگی های مهم این نوع تین کلاینت ها می باشد .

قابلیت نصب تمامی سیستم عامل ها ویندوز و لینوکس ، سرعت بسیار بالا، پشتیبانی از شبکه های بی سیم از نکات  قابل توجه در این مدل تین کلاینت می باشد .

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169