تفاوت دوربین دام و بولت

در این مقاله میخواهیم تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت را شرح دهیم.

امروزه پر کاربرد ترین دوربین های مدار بسته دام و بولت هستند.

علاوه بر این اینکه انتخاب دوربین مدار بسته دام و بولت با توجه به ساختمان های مسکونی و تجاری انجام می شود تفاوت های دیگری از نظر ظاهر، نحوه نصب و برد دارند.

نحوه نصب دوربین های مدار بسته بولت در یک جهت است و زاویه دید محدودی دارد اما دوربین های مدار بسته دام دارای محافظ است به همین دلیل می تواند محدوده گسترده تری را پوشش دهد و در زوایای مختلف قرار گیرد.

نصب:

اولین تفاوت دوربین های مدار بسته دام و بولت در نحوه نصب این دوربین ها است.

نصب دوربین های مدار بسته بولت در فضای باز و بسته به راحتی انجام می شود. همچنین می توان روی دیوار یا سقف قرار داد.

اما نصب دوربین های مدار بسته دام به سادگی بولت نیست و کمتر در معرض دید قرار می گیرد.

برای تغییر زاویه دید دوربین های مدار بسته دام لازم است محل نصب آن ها را به طور کامل تغییر دهید اما برای تغییر زاویه دید دوربین های مدار بسته بولت نیاز به جا به جایی محل نصب دوربین نیست و به راحتی تغییر می کند.

دوربین های مدار بسته دام و بولت قابلیت نصب در هر محیطی را دارند اما توصیه می شود دوربین های بولت را کنار دیوار قرار دهید چرا که نصب این دوربین ها به دلیل داشتن پایه نگهدارنده اسان تر است.

و به سادگی می توانید آن را روی دیوار یا هر موقعیتی قرار دهید سپس زاویه دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که محل مورد نظر شما را به خوبی پوشش دهد. و دوربین های مدار بسته دام را روی سقف نصب کنید.

زاویه دید:

تفاوت دیگر دوربین های مدار بسته دام و بولت از نظر زاویه دید این دوربین ها است.

دوربین های بولت لنز های بزرگتری در مقایسه با دوربین های دام دارند زیرا این دوربین ها از نظر ظاهری به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت نصب لنز های بزرگ را دارا باشند و فواصل بیشتری را پوشش می دهند.

از این رو دوربین های مدار بسته بولت در هر مکانی قابل نصب است. اما لنز دوربین های دام کوچک است و فواصل زیادی را پوشش نمیدهد.

نور محیط:

تفاوت دیگر دوربین های مدار بسته دام و بولت نور محیط است.

مهم ترین مسئله ای که هنگام نصب دوربین های مدار بسته باید در نظر بگیرید نور است.

اما دوربین های مدار بسته دام و بولت مجهز به LED های مادون قرمز و قابلیت دید در شب می باشند از این رو در شرایطی که نور محیط کم است هم قادر به ثبت تصاویر هستند.

اما معمولا دوربین‌ های مدار بسته دام کمی ضعیف‌ تر هستند و برای جبران این ضعف می‌توان یک پروژکتور مادون قرمز در نزدیکی آن ‌ها قرار داد.

دوربین های مدار بسته دام و بولت در انواع و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که کیفیت آن ها را تعیین می کند.

هر دو نوع دوربین دارای مدل های آنالوگ و تحت شبکه هستند که با توجه به کاربرد و موقعیت می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

همچنین در صورتی که تمایل به استفاده از دستگاه ضبط کننده نداشته باشید می توانید از انواع دوربین های مدار بسته رم خور بولت و دام استفاده کنید.

دوربین‌ های مدار بسته بولت نسبت به دوربین ‌های مدار بسته دام کمی قیمت بالا تری دارند.

دوربین های مدار بسته بولت از نظر زوم و فوکوس قدرت بالایی دارد که فواصل دور به راحتی و واضح قابل رویت است اما دوربین های مدار بسته دام لنز کوچکی دارد که قدرت زوم و فوکوس ندارد و فواصل دور قابل رویت نیست.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169