مزایای دوربین مداربسته و انواع دام و بولت

انواع دوربین ها و مزایای دوربین مداربسته

به طور کلی دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و تفاوت ها و مزایایی دارند.

و از نظر نوع تکنولوژی به انواع دوربین های مدار بسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته  AHD، دوربین های مداربسته  HDTVI، دوربین های مداربسته HDCVI تقسیم می شوند.

همچنین از نظر ظاهری و مشخصات فنی و کاربرد آن ها به انواع دوربین های مدار بسته دام ، دوربین های مدار بسته مینیاتوری، دوربین های مدار بسته بولت، دوربین های مدار بسته صنعتی، دوربین های مدار بسته فلت، و دوربین های مدار بسته اسپید دام و … تقسیم میشوند.

مزایای دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته دام

دوربین های مدار بسته دام گنبدی شکل هستند به همین دلیل برای نصب به فضای کمتری احتیاج دارد و اسم دام نیز از ظاهر این دوربین ها منشا می گیرد. در حقیقت یک محافظ گنبدی شکل این دوربین ها را احاطه کرده است.

دوربین های مدار بسته دام معمولا از جنس فلز یا پلاستیک بوده و در اماکن مسقف و غیر مسقف مانند داخل و خارج ساختمان های مسکونی، هتل ها، بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای، پاساژ ها، رستوران ها و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم ‌های دوربین مدار بسته دام به سادگی قابل پنهان کردن هستند به همین دلیل ظاهر جمع و جور و زیبایی ایجاد می کند.

مزایای دوربین مدار بسته دام

دوربین های مدار بسته دام مزایای زیادی دارند. همان طور که گفتیم دوربین های مدار بسته دام را محافظی گنبدی شکل احاطه کرده است که باعث می شود از لنز دوربین در مقابل عوامل مختلف محافظت شود.

از مزایای دوربین مداربسته این است که در معرض دید اشخاص نیست و اشخاص نمی توانند تشخیص دهند دوربین در حال تصویر برداری از کدام زاویه است.

علاوه بر این دوربین های دام معمولا در مقابل ضربه مقاوم هستند و این امر باعث می شود در مقابل هر اقدام خرابکارانه آسیب نبید و طول عمر بالاتری داشته باشد همچنین ضد آب می باشند و برای نصب در محیط باز انتخاب خوبی است.

دوربین های مدار بسته دام مجهز به قابلیت دید در شب هستند.

دوربین های مدار بسته دام از نظر ظاهری به گونه ای طراحی شده اند که لنز آن ها قابلیت چرخش داشته باشد و بتواند محدوده گسترده تری را پوشش دهد.

اما دوربین های مدار بسته بولت بر خلاف دام متحرک نیستند و تنها در یک زاویه قادر به ثبت تصاویر می باشند. معمولا دوربین های مدار بسته دام را در ارتفاع کم نصب می کنند تا قابل دسترسی باشد.

دوربین های مدار بسته دام از نظر لنز به انواع دوربین های مدار بسته دام با لنز ثابت، دوربین های مدار بسته دام با لنز متغیر و دوربین های مدار بسته اسپید دام تقسیم می شوند و هم می توانند بی سیم باشند و هم سیمی

دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت به شکل استوانه می باشند و کلمه بولت از شکل ظاهری این دوربین ها نشات گرفته است.

جنس پوشش خارجی آن‌ ها اغلب از فلز است.این دوربین ها به دلیل شکل ظاهری آن ها برای نصب به فضای بیشتری احتیاج داشته باشد.

دوربین های مدار بسته بولت از پر مصرف ترین دوربین ها به شمار می رود و برای تامین امنیت انتخاب مناسبی است.

دوربین های مدار بسته بولت بر خلاف دوربین های مدار بسته دام در معرض دید اشخاص است و همین امر باعث می شود افراد سود جو و سارقین کمتر دست به رفتار های ناپسند بزنند.

این دوربین ها نیز قابل نصب در محیط های مسقف و غیر مسقف می باشد. سیم ‌های دوربین های مدار بسته بولت قابل پنهان کردن نیستند و بیرون می مانند به همین دلیل ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کنند

مزایای دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت دارای مزایای بیشماری می باشند و مهم ترین آن ها نحوه نصب آسان و برد بیشتر این دوربین ها در مقایسه با سایر دوربین های مدار بسته است.

از مزایای دوربین مدار بسته بولت انتخاب خوبی برای تامین امنیت مناطق وسیع مانند حیاط و پارکینگ است. این دوربین ها ضد اب هستند و می توانند در محیط های باز نصب شوند.

دوربین های مدار بسته بولت قابلیت نصب لنز های بزرگتر را نیز دارند.

در دو طرف دوربین های مدار بسته بولت لبه کوچکی تعبیه شده است که مانند محافظ در برابر تابش نور خورشید و باران و برف عمل می کند از این رو برای نصب در محیط های بدون سقف و فضای باز انتخاب مناسبی است.

این دوربین ها مجهز به قابلیت دید در شب هستند. معمولا دوربین های بولت را در ارتفاع زیاد نصب می کنند تا قابل دسترسی نباشد.

دوربین های مدار بسته بولت از نظر لنز به انواع دوربین های مدار بسته بولت با لنز ثابت و دوربین های مدار بسته بولت با لنز متغیر تقسیم می شوند و هم می توانند بی سیم باشند و هم سیمی

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169