ارز چیا کوین چیست

تاریخچه Chia

رمز ارز چیا با نام chia و اختصار xch یک رمز ارز با روش گواه اثبات فضا است که از طریق فضای هارد دیسک کامپیوتر شما قابل استخراج میباشد.

Chia Network توسط Bram Cohen موسس BitTorent در سال 2017  پایه گذاری شد.

این بلاکچین یک شبکه جهانی و منبع باز و غیرمتمرکز از رایانه ها خواهد بود که یک سیستم تسویه حساب پرداخت را انجام می دهد و از یک ارز رمزپایه بومی معروف به chia یا XCH استفاده می‌کند.

این بلاکچین قصد دارد یک شبکه تسویه حساب رمزنگاری کارآمدتر از بیت کوین یا اتریوم باشد.

سایر ارزهای دیجیتال از منابع کامپیوتر مانند : کارت گرافیک ، RAM و CPU استفاده می‌کنند ؛ ولی Chia با هدف کاهش مصرف برق و انرژی، از هارد دیسک سیستم استفاده می‌نماید.

طبق پیش بینی‌های به عمل آمده و احتمالا میزان استخراج و خرید و فروش Chia تا پایان سال ۲۰۲۱ از بیت کوین و اتریوم پیشی بگیرد.

ورژن 1.0 ارز دیجیتال چیا در 19 مارس 2021 برای سیستم عامل‌های Mac OS و ویندوز منتشر شد. این نسخه از chia به طور رسمی روز جمعه نوزدهم مارس ساعت 14:00 منتشر شد.

تفاوت با سایر ارزهای رمز گذاری شده:

اگر شما قبل از این ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم و موارد مشابه را استخراج کرده باشید ، باید بگوییم که ارز دیجیتال چیا عملکرد کاملا متفاوتی دارد.

استخراج سایر ارزهای دیجیتال ، توان پردازشی بالا نیاز دارد و همچنین مصرف برق بسیار بالا می‌باشد.

ولی استخراج Chia نیازمند هارددیسک با ظرفیت بالا می‌باشد. بنابراین در مصرف برق و انرژی تا حد بسیار زیادی صرفه جویی خواهد شد.

در ابتدا شما باید میزان حافظه‌ای که برای استخراج این ارز دیجیتال در نظر دارید را مشخص کنید و داده‌ها و اطلاعات اضافه را حذف نمایید.

بعد از آن باید منتظر بمانید تا این ارز دیجیتال به مرور زمان استخراج شود. این کار شاید مدت زمان زیادی طول بکشد.

روند کار چیا چگونه است؟

هر ارز رمزنگاری شده ، روش خاص خودش را برای تایید معاملات خود دارند. سایر رمز ارزها همانند بیت کوین میزان زیادی از منابع اصلی سیستم مانند پردازنده گرافیکی یا CPU را اشغال می‌کند. این کار باعث می‌شود تا برق و انرژی زیادی مصرف شود.

برای استخراج چیا فقط به فضای خالی برای ذخیره سازی نیازمندیم. به گفته Coin Market Cap ، فرایند “اثبات فضا و زمان” از سوی چیا به شرکت کنندگان در شبکه این امکان را می دهد تا نشان دهند که در مدت زمان مشخصی اطلاعات را به صورت فیزیکی ذخیره نمایند.

تمام معاملات بیت کوین با استفاده از یک پایگاه داده به نام بلاکچین توسط شبکه های عظیم رایانه تأیید و ثبت می شوند.

به طور معمول این فرآیند برای تأمین انرژی این رایانه ها به مقدار زیادی برق نیاز دارد – برخی تخمین ها تولید دی اکسید کربن استخراج بیت کوین را برابر با نیوزلند می دانند.

موسس Chia Network به CNN Business گفت که امیدوار است به زودی chia در صرافی های رمزنگاری ، از جمله Coinbase ، صرافی ارز دیجیتال که در آوریل منتشر شد ، وارد شود.

ارز دیجیتال چیا به چه سخت افزاری نیاز داریم؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال قدیمی همچون اتریوم شما به پردازنده گرافیکی قوی نیاز دارید و زمانی که سایت مورد نظر را بر روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنید ، استخراج به طور خودکار انجام خواهد شد.

برای استخراج  ارز چیا به زمان نیاز داریم و همان طور که توضیح دادیم ، حدود 68 روز طول می‌کشد تا 91 بلوک چیا استخراج شود. همچنین نیاز مند فضای ذخیره سازی بالایی هستیم.

برای ذخیره هر واحد 101.4 گیبی بایتی chia به 305 گیبی بایت فضای خالی احتیاج داریم. بنابراین توصیه ما به شما خرید هارد دیسک ظرفیت بالا می‌باشد.

برای استخراج این ارز دیجیتال با یک پردازنده گرافیکی معمولی و یک RAM چهار گیگابایتی کار شما انجام می شود و مهمترین موضوع برای استخراج چیا ( هارد دیسک قدرتمند ) می باشد.

برای استخراج چیا چه مقدار فضا احتیاج است؟

یک هارد دیسک 10 ترابایتی حدودا برای ذخیره 91 بلوک استاندارد Chia مورد نیاز است. فضای تقریبی هر بلوک چیا تقریبا حدود 101.4 گیبی بایت است. شاید شگفت‌آور باشد ولی شما باید برای استخراج ارز چیا از هارددیسکهای چند ترابایتی استفاده کنید. به هرحال هر 91 بلوک چیا طی 68 روز در هارد دیسک 10 ترابایتی شما ذخیره می‌شود. همچنین در طی مراحل مختلف ChiaNetwork نوعی چالش ایجاد کرده و ممکن است شما برنده آن چالش باشید. میزان جایزه بسته به شرایط متفاوت است.

آموزش استخراج chia

ابتدا برنامه را دانلود کنید و روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید

در ابتدای کار برای شما یک کیف پول چیا ساخته میشود و ۲۴ کلمه ریکاوری نمایش داده خواهد شد

بعد از زدن دکمه next وارد صفحه داشبورد میشوید ، پیشنهاد میکنیم از طریق منوی keys همین ابتدا کلمات خصوصی خود را بکاپ گرفته و در یک جای امن ذخیره کنید.

در مرحله بعدی از منوی Plots باید مقدار فضای خالی که میخواهید به شبکه اختصاص یابد را مشخص کنید .

سپس یک فولدر برای ذخیره لاگ و دانلود نود شبکه مشخص کنید . در این صفحه بهتر از برای فایل های موقت از هارد ssd استفاده کنید و برای فایل های نهایی از هارد دیسک جانبی یا دوم .

بعد از ساخت یک Plots باید صبر کنید تا فرایند سینک شدن با شبکه اغاز و به اتمام برسد . در واقع شما باید فول نوک شبه باشید که این فرایند سینک شدن ممکن است بین ۳ تا ۱۰ ساعت زمان بر باشد .

کدام هارد دیسک برای استخراج رمز ارز چیا مناسب است ؟

همانطور که گفته شد، برای استخراج رمز ارز چیا به استفاده از هارد دیسک های ظرفیت بالا نیاز داریم .

یکی از بهترین‌های هارد دیسک برای استخراج ارز دیجیتال چیا ، هارد دیسک SEGATE EXOS STORAGE می باشد که دوتا از سری های معروف آن ، سری X و سری E هستند. حال به معرفی کوتاهی از این هارد دیسک‌ها می‌پردازیم:

Seagate Exos :

سیگیت امروزه محصولات متنوعی را در حوزه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌کند. در دسته‌ محصولات تجاری و سازمانی، آن‌ها انواع دستگاه های ذخیره‌سازی مانند هارددرایو و درایوهای SSD را برای سرورها و دیتاسنترها تولید می‌کنند.

در دسته‌ مصرف‌کننده، سیگیت محصولات متنوعی برای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ به بازار ارائه کرده است.

محصولات شرکت سیگیت نیازهای بازار در رسته سیستم های حفاظتی و دوربین‌های فیلم‌برداری، کنسول‌های بازی و ارائه انواع راهکارهای ذخیره‌سازی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند که شامل پشتیبان‌گیری آنلاین و راهکارهای حفاظت و بازگردانی از داده می‌شود.

هارد دیسک Seagate EXOS Enterprise

  • هارد دیسک سری EXOS به طور ویژه برای استخراج ارز دیجیتال چیا و  استفاده در مصارف تجاری، شرکت‌ها و دیتاسنترها طراحی شده‌. در این بخش، دو مدل از معروف ترین‌های XOS شامل سری‌های X و E  طراحی شده اند. هر یک از این محصولات، قابلیت‌ها و عملکرد منحصر به فرد خود را دارند.
  • در دسته محصولات سری Exos X، هارددیسک‌های Exos X12 و Exos X10 را با ظرفیتی تا ۱۴ ترابایت و سرعت انتقال اطلاعات تا ۲۶۱ مگابایت بر ثانیه طراحی شده . این دسته از درایوهای اینترپرایز در واقع جدیدترین فناوری‌ها را در کنار بهره‌وری بالا در مصرف انرژی و بیشترین تراکم ظرفیت دارد.
  • در دسته محصولات سری Exos E، محصولاتی با گسترده‌ترین مجموعه قابلیت‌ها را در اختیار دارید. مدل‌هایی نظیر Exos 7E2, Exos 7E8, Exos 5E8, Exos 15E900, Exos 10e2400 و بالاخره Exos 7E2000 با توانایی انتقال داده‌ها تا سرعت ۳۱۵ مگابایت بر ثانیه، در این دسته جا می‌گیرند.

لینک های مفید دریافتی:

دانلود نرم افزار استخراج ارز چیا

آموزش استخراج ارز chia 

دانلود وایت پیپر ارز چیا

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169