چه دوربین مداربسته ای بهتر است؟

شناخت نیازها

اولین قدم جهت نصب دوربین مداربسته شناخت نیاز و کاربردهای آن در مکان‌های مختلف است. شرایط و محل مورد استفاده دوربین مداربسته انتظارات متفاوتی را از این سیستم‌های امنیتی به وجود می‌آورد.

بودجه خرید دوربین مداربسته

نکته مهمی که وجود دارد این است که معمولاً دوربین‌های مداربسته هر کدام با توجه به قیمت کارایی متفاوتی نیز دارند.

جهت برآورد هزینه‌های بازار در صورت لزوم از شرکت‌های مختلف پیش فاکتور تهیه نمایید.بعد از انجام این کار خواهید توانست میزان هزینه برآورد شده را با میزان هزینه دوربین‌ها در پیش فاکتور مقایسه کنید.

شما قادر خواهید بود میزان هزینه‌هایی که جهت پیاده‌سازی سیستم دوربین مداربسته پیش‌بینی کرده‌اید را با تعداد و هزینه کلی آن‌ها مقایسه نمایید. سپس در صورت تطابق نداشتن هزینه مدنظر با پیش‌برگ خریدها از دوربین‌ها با برندهای ارزان‌تر استفاده نمایید.

نوع دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه در بازار وجود دارند که امکانات هرکدام متفاوت میباشد. در زیر ما به بررسی این دو نوع دوربین مداربسته پرداخته ایم:

  • دوربین مداربسته آنالوگ

اولین نسل از دوربین‌های مدار بسته آنالوگ می‌باشد. این دوربین‌ها که، نوعی وسیله الکترونیکی است که با استفاده از حسگرهای الکترونیکی که در این دستگاه تعبیه شده است، تصاویر را دریافت می‌کند و آنها را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌نماید.

این نوع دوربین توسط اتصال کابل کواکسیال یا UDP تصاویر را به دستگاه DVR منتقل می‌کند و در آنجا در هارد دیسک ذخیره می‌گردد. در این نوع دوربین‌ها تصاویر دریافتی با فرمت baseband به دستگاه ضبط کننده دیجیتال ارسال می‌شود.

هزینه دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین مدار بسته دیجیتال کم‌تر است و جهت نظارت بر اماکن مختلف با حساسیت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • دوربین مدار بسته تحت شبکه

این مدل از دوربین مداربسته برخلاف دوربین مدار بسته آنالوگ که انتقال اطلاعات را از طریق کابل انجام می‌دهد، اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه انتقال می‌دهند. انتقال تصویر در دوربین‌های تحت شبکه از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2, TKIP یا  AES انجام می‌شود که این امر باعث افزایش امنیت نیز می‌گردد.

ثبت و ذخیره اطلاعات این نوع دوربین‌ها به دو نوع قسم می‌گردد که در نوع اول جهت ثبت اطلاعات نیاز به یک سیستم مرکزی (nvr) می‌باشد و در نوع دوم برخی از این دوربین‌ها دارای رم بوده و می‌توانند تصاویر را در رم خود بدون نیاز به nvr  ذخیره نمایند.

یکی دیگر از مزیت‌های دوربین‌های تحت شبکه عدم نیاز به کابل برق جداگانه است. این دوربین‌ها انرژی مورد نیاز خود را به وسیله قابلیت PoE یا برق روی اترنت تأمین می‌کنند که این مسئله باعث کاهش مقدار کابل مصرفی و هزینه کابل کشی می‌شود.

دوربین

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد

  • دوربین مدار بسته دام

در صورتی که قصد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در زیر سقف را دارید دوربین‌های مدار بسته از نوع دام می‌تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد.

طراحی این نوع دوربین به شکل گنبدی است و زاویه آن در ابتدای نصب تنظیم می‌شود. این نوع دوربین که از تنوع امکانات مختلفی بهره می‌برد معمولاً برای نظارت در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس بدنه این دوربین مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد به همین علت در محیط‌های مسقف اداری، تجاری یا مسکونی می‌شوند. کیفیت تصویر این دوربین‌ها محدودیتی وجود ندارد و در دو نوع آنالوگ و شبکه ساخته می‌شود.

  • دوربین مدار بسته سوپردام

این دوربین که از خانواده دوربین مداربسته نوع دام است با امکانات پیشرفته به بازار ارائه شد. زاویه این دوربین از طریق اتاق کنترل قابل تغییر می‌باشد و امکان تغییر زاویه به صورت اتوماتیک را داراست.

  • دوربین مداربسته بولت

اگر قصد دارید دوربینی خرید کنید که قابلیت نصب در هر مکانی را داشته باشد دوربین مدار بسته نوع بولت این قابلیت را دارید. طراحی استوانه‌ای این نوع دوربین امکان انعطاف پذیری بالایی به این محصول داده است و قابلیت تنظیم آسان زاویه نیز یکی از مزایای این نوع دوربین است.

رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

یکی از عوامل مهم و مؤثر در انتخاب دوربین مداربسته کیفیت تصویر دوربین مداربسته است. کیفیت تصویر دوربین به عوامل بسیار زیادی وابسته است.

دوربین‌های مداربسته آنالوگ از لحاظ رزولوشن دارای نقطه ضعف هستند؛ اما دوربین‌های مداربسته تحت شبکه کیفیت و رزولوشن بیش از 5 مگا پیکسل را ارائه می‌دهند که بی‌شک انتخاب این گزینه در افزایش هزینه‌های شما تأثیر زیادی خواهد داشت.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که معیار انتخاب رزولوشن و کیفیت تصویر بسیار هم راستا با نیاز شما برای نصب دوربین مدار بسته می‌باشد. چرا که با توجه به نیازهای مختلف کیفیت تصویر نیز اهمیت پیدا خواهد کرد.

محیط‌های نصب دوربین مدار بسته

محیط نصب دوربین مداربسته نکته مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. دوربین‌هایی که در محیط‌های خارجی نصب می‌شوند واضح و مسلم است که باید بدنه‌ای محکم و کیفیت ساختاری مناسبی داشته باشند. نوع دوربینی که جهت نصب در بیرون در نظرخواهیم گرفت نوع بولت است که این نوع دوربین‌ها هم قابلیت نصب بر روی دیوار و زیر سقف را دارند.

جهت نظارت برای محیط‌های پوشیده و مسقف مانند پارکینگ‌ها ادارات و مدارس و… می‌توان از دوربین‌های dom (گنبدی) استفاده نمود. شما قادر خواهید بود این دوربین‌ها را زیر سقف نصب کنید. بعضی از دوربین‌های دام دارای پایه‌های بسیار بلند هستند که جهت نظارت شهر استفاده می‌شوند که به آن‌ها اسپید دام گفته می‌شود.

لنز دوربین مداربسته (وریفوکال یا موتورایز یا لنز ثابت؟)

واضح است که برندهای معتبر دارای محصولات به روز، پیشرفته‌تر نسبت به رقیبان متوسط و ضعیف دارند. شرط لازم برای خرید برندهای معتبر مراجعه به شرکت‌های معتبر است. برای همین منظور شرکت ناظران هوشمند پاسارگاد تحت نظر رایابان خدمات مشاوره، طراحی، فروش، نصب و اجرا کلیه پروژه‌های حفاظتی سیستم‌های دوربین مداربسته را با گارانتی مشخص ارائه می‌دهد.

 اگر با توجه به شرایط مالی و اقتصادی خود می‌خواهید هزینه مناسبی پرداخت کنید یا یک سیستم مناسب باکیفیت خوب داشته باشید از سیستم‌های آنالوگ HD استفاده کنید. هزینه این نوع دوربین  بسیار مناسب‌تر از سیستم‌های تحت شبکه است و کیفیت آن‌ها از 1 الی 4 مگا پیکسل متغیر است.

نکته مهمی که باید بدانید این است که همه سیستم‌های مداربسته با هر برند و شکلی که در بازار وجود دارند قابلیت انتقال تصویر روی تلفن همراه را خواهند داشت و توجه داشته باشید این یک امکان ساده و پیشفرض است و یک آیتم خاص محسوب نمی‌شود.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169