دوربین مداربسته سیم کارت خور چطور کار می کند

برای راه اندازی دوربین مداربسته سیم کارت خور صرفا کافی است سیم کارت را وارد دستگاه کرده و ماژول آنرا نصب کنید. این دوربین ها مبتنی بر وایرلس فعالیت می کنند.
بنابراین دوربین سیم کارت خور شما در شبکه های 3G 4G 5G فعال خواهد بود و از این جهت است که این نوع دوربین ها را دوربین های امنیتی 4G ، 3G و 5G نام نهاده اند.
با کمک این دوربین ها می توانید محیط تحت پوشش را به شکل 24 ساعته زیر نظر قرار داده و تمامی تصاویر را ضبط کنید.

به طور کلی دوربین مداربسته سیم کارت خور، زیر مجموعه دوربین های مداربسته کنترل از راه دور می باشد که در ادامه،توضیحاتی کامل درباره شیوه کار، مزایا و معایب آن خواهیم داد … .
برای خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور، باید توجه داشته باشید که مدل متناسب با شرایط محیطی خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر از این دوربین قرار است در محیطی باز و عمومی استفاده کنید، باید مدل چرخشی این دوربین ها را تهیه کنید تا محیط به طور کامل پوشش داده شود.

یا اگر برای منزل خود به دنبال دوربین هستید، دوربین های مداربسته دام یا 360 درجه سقفی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.
اما اگر امنیت برای شما، موضوع جدی تری است و علاوه بر کنترل تصاویر، صداها نیز برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم سراغ دوربین های مداربسته میکروفن دار بروید تا صداهای محیط مورد نظر شما نیز تحت کنترلتان باشد.

روش کار دوربین مداربسته سیم کارت خور

همانطور که میدانید این دوربینها، برای ارسال تصاویر از اینترنت نسل 3G و یا 4G استفاده می کند. در نتیجه این دوربین ها نیازی به DVR یا NVR نخواهند داشت.

بعلاوه برای نصب دوربین های مداربسته سیم کارت خور به هیچگونه کابل کشی ای نیاز نیست و از طریق اتصال بی سیم کار می کند، هر چند امکان اتصال از طریق کابل شبکه نیز برای این دوربینها وجود دارد.

از قابلیت های دوربین مداربسته سیم کارت خور،عکس برداری و فیلمبرداری از محیط به طور همزمان است.

البته این قابلیت که قطعا مزیتی عالی محسوب می شود، یک نقطه ضعف هم بحساب می آید زیرا اگر دوربین دزدیده شود، آرشیو تصاویر هم از دست می رود.

انتقال تصاویر در بستر اینترنت

این دوربینها تصاویر ضبط شده را از راه اینترنت به سیستم های اندروید، ویندوز، مک، IOS. بنابراین با این فناوری شما می توانید از هر نقطه دنیا، دوربین های سیم کارتی خود را کنترل کنید.

تامین انرژی دوربین سیم کارتی

تامین انرژی این دوربین ها را معمولا آداپتور یا منبع تغذیه مرکزی بر عهده دارد.

البته برخی از مدل های دوربین سیم کارتی، دارای باتری داخلی هستند که بدون هرگونه کابل کشی برقی ای، انرژی خود را تامین کرده و کار می کنند.

همچنین مدل هایی که برای اماکن سرباز طراحی شده اند، برق خود را از صفحات خورشیدی (سولار) تامین می کنند.

مزایای دوربین سیم کارت خور

جالب است بدانید که این دوربین مداربسته سیم کارت خور را می توانید از راه دور هم کنترل کنید و در نتیجه سطح امنیت فضای مورد نظر ارتقاء خواهد یافت.

اما جالب تر آنجاست که در این دوربینها از میکروفن و بلندگوی داخلی هم استفاده شده که صدای محیط را با آن کنترل می کنید و حتی می توانید ارتباطی دو طرفه داشته باشید تا در صورت نیاز، شما با شخصی که نزدیک دوربین است گفت و گو کنید.

  • تفاوتی در سیم کارت اعتباری و دائمی وجود ندارد
  • تماس 2طرفه
  • عکس برداری و فیلمبرداری به طور همزمان
  • دید در شب
  • نصب آسان
  • سایزی کوچک و سبک
  • باطری داخلی
  • عدم نیاز به کابل و dvr یا nvr
  • سنسور حساس به حرکت

صرفه جویی در هزینه با دوربین سیم کارت خور

درست است که قیمت دوربین سیم کارت خور از دیگر دوربین ها گران تر است اما علاوه بر تکنولوژی های جدیدی که در این دوربین ها وجود دارد،

اگر یک حساب سرانگشتی کنیم، متوجه می شویم که این دوربینها، به کابل کشی که نیاز ندارند و دستگاه ضبط (dvr یا nvr) هم نمی خواهند و نصب آسانی هم دارند.

لذا هزینه های بسیار زیادی که در خرید دوربین مداربسته وجود دارد، درباره این نوع دوربین ها صدق نمی کند. البته این دوربین برای ارسال تصاویر خود که در بستر اینترنت است، هزینه هایی جدا دارد که برای مدیریت آن باید فکر کنید.

نصب دوربین مداربسته سیم کارت خور

از آنجایی که ارسال تصاویر در این دوربین ها به کمک سیم کارت انجام می شود، مکان نصب آنها باید جایی باشد که آنتن دهی اینترنت مناسب است و الا امنیت محیط در خطر خواهد بود.

البته خوشبختانه در حال حاضر آنتن دهی اینترنت پرسرعت به بهترین شکل در محیط های مختلف وجود دارد.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169