دوربین لامپی چیست و چه مزایا و معایبی دارد

دوربین مداربسته لامپی نوعی از دوربین های بیسیم هستند که به شکل یک لامپ ساخته شده اند و نصب آن ها بسیار راحت و آسان می باشد و نیازی به نصاب برای نصب این دوربین ها نیست. برای نصب این دوربین مداربسته به متخصص و یا دانش خاصی نیاری نیست و هر فردی می تواند دوربین را در یکی از سرپیچ های لامپ ساختمان خود قرار دهد.
دوربین مداربسته

مزیت های دوربین مداربسته لامپی :

دارای قیمت مناسب نسبت به ویژگی های فراوان: با مقایسه قیمت این محصولات با سایر دوربین های دیگر به خوبی می توان قیمت مناسب آن ها را درک نمود. یک دوربین ساده ی شبکه که هیچ گونه درگاه مموری و وای فای ندارد دارای قیمتی حدود دو برابر این دوربین ها می باشد.

عدم نیاز به سیم کشی جداگانه: سیم کشی موجود برای لامپ ها کافی است و تصاویر به صورت بیسیم انتقال می یابند.

دارای لنز ۳۶۰ درجه: در ساخت دوربین های مداربسته لامپی از لنز فیشای استفاده می شود. این امر می تواند تصاویری از زاویه دیدی حدود ۴ برابر سایر دوربین های مدار بسته را ضبط و ذخیره نماید. این دوربین ها می توانند به صورت ۳۶۰ درجه تمامی بخش های محیط را کنترل کنند.

دارای وای فای داخلی: این وای فای تماشای تصاویر را با اتصال مستقیم یا اتصال ایتنرتی برای کاربران میسر می نماید.

قابلیت پشتیبانی از مموری کارت: این دوربین ها می توانند تصویر ضبط شده را به مدت ۲۴ ساعت و با تشخیص حرکت ها در مموری خود ذخیره نمایند.

قابلیت تشخیص حرکت: این دوربین ها می توانند حرکت را در محیط تشخیص بدهند و هنگام تشخیص این حرکت ها فیلم برداری نموده و یا با تلفن همراه صاحب ملک تماس می گیرند.

دارای نرم افزار مدیریت و تماشای تصاویر: با نصب این نرم افزار می توان تصاویر را به صورت زنده و یا ضبط شده تماشا نمود و بر روی دوربین مدیریت کامل داشت. این نرم افزار دارای قابلیت نصب روی سیستم عامل اندروید و IOS را دارد.

دارای میکروفن و اسپیلت داخلی: به کمک نرم افزار این دوربین ها و از طریق اسپیلت های داخلی موجود در آن ها می توان با افراد حاضر در محیط صحبت نمود.

معایب دوربین مداربسته لامپی:

ذخیره تصاویر در مدت کوتاه و حجم کم: دوربین های انالوگ به دستگاه های رکوردر همچون nvr و dvr برای ذخیره سازی تصاویر برای مدت طولانی به طور مثال ۱ تا ۴ ماه نیاز دارند که با قرار دادن یک یا چند هارد دیسک در دستگاه رکوردر امکان پذیر می شود، اما دوربین های مداربسته لامپی ذخیره سازی را روی کارت حافظه خود انجام می دهند؛ بنابراین توانایی ذخیره حجم بالایی از تصاویر را در مدت طولانی ندارند.

بهترین نوع دوربین لامپی کدام است؟

این دوربین ها در انواع مختلفی تولید می شوند که همگی آن ها دارای شکل و ظاهری شبیه به هم می باشند، اما برای شناسایی بهترین نوع این دوربین ها باید با تفاوت هایشان آشنا بود؛ بنابراین به بیان برخی از تفاوت ها در انواع دوربین های لامپی می پردازیم.

  • لنز برخی از آنها ۹۰ درجه و لنز برخی دیگر ۳۶۰ درجه می باشد. این لنزها تعیین کننده ی میدان دید دوربین های لامپی هستند‌.
  • تمامی انواع این دوربین ها دارای حافظه جانبی Micro SD می باشند، اما حجم این حافظه متفاوت است و ممکن است ۳۲ گیگ، ۶۴ گیگ و یا ۱۲۸ گیگ باشند.
  • کیفیت و شفافیت تصاویر نیز در این دوربین ها متفاوت می باشند. انواع Full HD این دوربین ها درواقع بهترین نوع آن ها می باشند.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169