چطور از هک دوربین مداربسته خود جلوگیری کنیم؟

مدیر شرکت VDOO در رابطه با هک دوربین مداربسته توسط هکرهای حرفه ای تاکید می کند که : آگاه شدن از حملات هکرها و پیشگیری از آن، کار سختی است و کسی نمی تواند از این اتفاق مطلع گردد.
پس از این که سیستم، مورد نفوذ هکرها قرار گرفت، دسترسی به تصاویر به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

کسانی که دوربین مداربسته دارند، باید حواس جمعی داشته باشند و فعالیت افراد مختلفی را که به آن ها شک دارند تحت نظر بگیرند. چون در غیر این صورت، شاهد مشکلاتی مثل کند شدن تصاویر و مشکلاتی از این قبیل خواهند بود.

هک

علائمی که خبر از هک شدن دوربین مداربسته می دهند !

⭕️درصورتی که متوجه شدید نمی توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید و در واقع رمز غیرفعال شده است، یعنی هکر ها دوربین مداربسته شما را هک کرده اند.

⭕️ اگر متوجه شدید که تنظیمات اعمال شده بر روی دستگاه تغییر کرده اند و عکس های ثبت شده توسط دوربین در حال انتقال هستند، بدانید که هکر ها کار خود را انجام داده و سیستم را هک نموده اند.

⭕️ کند شدن سرعت ارسال تصاویر، به دلیل زیاد شدن ترافیک اتفاق می افتد. این اتفاق بدون دلیل رخ نمی دهد و زنگ خطری برای دارندگان این دوربین های مداربسته می باشد.

اگر با مواردی این چنینی مواجه شدید، آن را جدی گرفته و به سرعت علت آن را بررسی کنید.

چگونه از هک دوربین مدار بسته خود پیشگیری کنیم؟

در حال حاضر، این سوال به یکی از دغدغه های اصلی کسانی تبدیل شده است که از این دوربین ها استفاده می کنند. درست است که با استفاده از راه حل های مختلف می توان با هک سیستم مقابله کرد.

اما بهتر است که با افزایش آگاهی خود از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم. در این راستا، می توانید از دوربین هایی استفاده کنید که به دلیل داشتن امنیت سایبری قدرتمند، به راحتی قابل نفوذ نیستند.

بهتر است که کاربران سیستم های مداربسته نکات زیر را رعایت کنند:

  • فراموش نکنید که هرچند وقت یکبار، رمز دوربین مداربسته خود را تغییر دهید. این کار باعث می شود که تیر هکر ها به سنگ بخورد و نتوانند به تصاویر های سیستم شما دسترسی داشته باشند.
  •  از گذاشتن رمز های ساده بر روی سیستم خود پرهیز کنید. بهتر است از رمزهایی استفاده کنید که ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشند. چرا که با این کار،  امکان هک دوربین مداربسته خود را کاهش می دهید.
  •  اجازه ندهید هر فردی به سیستم شما دسترسی داشته باشد.
  • چون ممکن است هکر ها و افراد سودجو به اطلاعات شما دسترسی یابند.
  • اگر از نسخه های قدیمی نرم افزار دوربین و NVR استفاده می کنید، آن را به روز کنید. چون در این صورت به میزان زیادی از حملات سایبری هکرها جلوگیری کرده اید. شرکت ها امکاناتی را به این برنامه ها اضافه کرده اند که با نفوذ هکر ها مقابله می کند.
  •  بهتر است که از وصل کردن سیستم دوربین بر روی تجهیزاتی مثل کامپیوتر های شخصی خودداری کنید. چون در این صورت اگر مورد حملات سایبری هکر ها قرار بگیرید، بقیه ی قسمت های سیستم دست نخورده باقی می مانند.
  • بهتر است که جلوگیری از نفوذ هکر ها، در مرحله ی تولید دوربین های مداربسته اتفاق بیفتد. با استفاده از این روش، نفوذ هکر ها به سیستم امنیتی کاهش می یابد و درنتیجه بخش قابل توجهی از نگرانی های مصرف کنندگان از بین خواهد رفت.

جهت هرگونه سوال و مشاوره با ما در ارتباط باشید

083-37235228083-3723483409124265169